Hårfjerning
Fotona Nd:YAG

Fotonas Nd:YAG laser energi absorberes selektivt av hårsekken og ødelegger for hårvekst.

Alle hudtyper kan behandles med Fotona Nd:YAG. Behandlingen passer for alle hårtyper (blondt-svart), hvitt hår egner seg dårlig til denne behandlingen.

Før behandling

Området som skal behandles skal være beskyttet for sollys 2 uker i forkant av behandling, anbefales bruk av solkrem 50. Solbrun hud øker risiko for hyper/hypopigmentering.Barber kvelden før behandling, ikke voks eller napp ut hår.

Behandlingen

Legekonsultasjon gjennomføres rett i forkant av behandling. Oppgi om du tar faste medisiner. Gravide behandles ikke.

Tid: Avhenger av området, spesifiser ved bestilling. Små behandlinger tar som regel 15 minutter (ansikt), ved større/flere områder kan det ta 1-2 timer.

Det er ikke behov for bedøvelse. Zimmer cooling system benyttes under hele behandlingen, dette kjøler huden godt. Behandlingen gjennomføres som regel med lite ubehag.

Antall behandlinger: Laser hårfjerning krever mer enn 1 behandling, avhenger av hårtype/hudfarge/område samt respons av behandling.

Behandlingsintervall: Avhenger av området som skal behandles, minimum 4 uker.

Huden kan være lett irritert/noe sår/rød etter behandling.  Som med alle laserbehandlinger er det risiko for: skade av hud, pigmenteringsendringer. Unngå kremer/oljer som kan irritere huden etter behandlingen.  injeksjonsbehandlinger er det risiko for et lite blåmerke, men dette er sjeldent og lite sjenerende. Det er ikke noe nedetid med denne behandlingen.