Nightlase
Fotona Er:YAG Smooth mode

NightLase behandling strammer vevet i ganen gjennom en kontrollert Er:YAG SMOOTH mode stråle som jobber i dybden samtidig som den er skånsom på vevoverflaten. Laserstrålen stimulerer kollagen bindinger til å krympe samt at det øker kollagenproduksjon i vevet som fører til langvarig oppstramming. Behandlingen bidrar til å øke luftvei diameter som reduserer snorking og apnea.

Snorking er et symptom på et underliggende problem (en obstruksjon) i luftveiene. Ofte er snorking forbundet med søvnapnea (små pustestopp) som ikke bare er forbundet med dårligere søvnkvalitet (og partnerens søvnkvalitet), men øker også risikoen for å utvikle en rekke alvorlige helseplager som hjerte og karsykdommer.  Behandlingen utføres med lokal bedøvelse, tar ca. 30 minutter og  krever ikke noe rehabiliteringstid. Det anbefales 3 behandlinger i løpet av 1 måned for å oppnå optimal effekt.

Behandling

Legekonsultasjon kan gjennomføres i forkant av behandlingen. Oppgi om du tar faste medisiner. Gravide behandles ikke.

Tid: 45 minutter

Det er ikke nødvendig med bedøvelse, men kan brukes ved behov.

Antall anbefalte behandlinger: Det anbefales 3 behandlinger i løpet av 1 måned for å oppnå optimal effekt.

Behandlingseffekt: Kan som regel oppleve bedring etter 1-2 behandling.

Varighet: Anbefales å ta 1 enkelt behandling 1 gang i året etter dette for å opprettholde resultatene.

Behandlingen krever ingen nedetid.

Potensielle kortvarige bieffekter: Ubehag, hevelse, sårhet.